Login | Register For Free | Help
Search for: (Advanced)

Mailing List Archive: Wikipedia: Mediawiki

External Auth Login with OTP

Wikipedia mediawiki RSS feed   Index | Next | Previous | View Threaded

langensiepen at uni-wuppertal

Apr 18, 2012, 11:31 PM

Post #1 of 1 (206 views)
External Auth Login with OTP

Hello,

i have set up mediawiki on debian. Everything works fine so far.
Now i want to add an external auth. so that only i can register users
and they
must auth against my mysql. and it should include one time password.
Add the lines to make mediawiki only visiable for loggt in users and
that only i can
create acc was no problem.
i google a lot and find some interesting results, but none of them works
for me.
http://www.raskas.be/blog/2006/11/17/mediawiki-remote-user-authentication/
http://current.workingdirectory.net/posts/2007/333/
are my best matches, but i dont understand all....

can someone help me with this, give me the hint for the right way?

Many thanks for everything that can help me,
Tobias

Hallo zusammen,

ich suche etwas Hilfe. Ich habe eine mediawiki auf debian laufen,
funktioniert auch so weit alles sehr gut.
Zugangsrechte beschränkt und nur für den innerbetrieblichen Gebrauch. So
nun würde ich aber gerne die Anmeldung noch über
eine mysql Datenbank realisieren und das am besten noch durch 2
Anmeldebildschirme, wobei einer durch ein One Time Password welches per
mail oder später auch per sms verschickt werden soll, gesichert ist. Ich
habe so was testweise auch schon realisiert mit Hilfe von verschiedenen
Skripten aus dem iNet, leider aber nicht im Zusammenhang mit Mediawiki,
vielleicht hat jemand Erfahrungen damit und kann mir diesbezüglich helfen?

Bin für jeden Hinweis, stoß in eine brauchbare Richtung dankbar!
Danke für jede Hilfe,
Tobias

Wikipedia mediawiki RSS feed   Index | Next | Previous | View Threaded

Interested in having your list archived? Contact Gossamer Threads

  Web Applications & Managed Hosting Powered by Gossamer Threads Inc.